Plán na výstavbu obchvatu Karlových Varů – Odborníci v Karlových Varech představili tři varianty stavby nového obchvatu města. Dvě verze částečně kopírují trasu současného průtahu, třetí by odvedl tranzitní dopravu severně od města
Na začátku bylo devět variant, teď už jsou jen tři. Projektanti nakonec dospěli k závěru, že nejvhodnější je tzv. tunelová varianta, která by podle aktuálních propočtů vyšla na více než 16 miliard korun. Odhady ceny ale v tuto chvíli nezohledňují náklady na výkupy pozemků. Druhou možností je okopírovat trasu aktuálního průtahu a pouze zahloubit silnici o několik metrů pod stávající úroveň. Tato varianta je sice nejlevnější, ale podle odborníků také nejméně vhodná. Poslední variantou je upravená verze původního řešení, tzv. velkého obchvatu města, který začíná na hlavním tahu na Prahu a dále vede přes obec Otovice, odkud se přibližuje ke Karlovým Varům.
Finální výběr nejvhodnější varianty budou nadále posuzovat odborníci. Teprve poté by mohl zaujmout konečné stanovisko ministerstvo dopravy. Podle zastupitelů je obchvat důležitý kvůli návaznosti na ještě nedostavěnou dálnici D6 z Prahy. Ta by v budoucnu měla do regionu přivést mnohem větší provoz a město bez obchvatu by mělo problémy s velkým provozem, projektanti ale upozorňují, že obchvat může být postaven až po dokončení dálnice, která by měla být hotová v roce 2028. Se stavbou obchvatu tak počítají nejdříve v roce 2030.
Zdroj: TV Nova