O čem mluvíme

Politické hnutí KARLOVARÁCI

Karlovarský promotér Vladimír Suchan

Začátky promotérské činnosti Vladimíra Suchana, kterého řada lidí v Karlovarském kraji zná také pod přezdívkou Ital, sahají do roku 1992, kdy začal v Sokolovně v Toužimi pořádat koncerty.

Toužimskou sokolovnou prošly všechny hvězdy české a slovenské rockové a popové scény, začínaly tady kapely Chinaski, Kryštof, Divokej Bill, No Name, Horkýže Slíže a další. Promotérská expanze Vladimíra Suchana začala v roce 2000, kdy jeho Agentura VLNY začala s pořádáním koncertů i v Amfiteátru Loket, Lidovém domě Karlovy Vary a v Kulturním domě v Nejdku.

Postupem let se činnost Agentury VLNY (VLNY music agency) rozrostla nejen do mnoha míst Karlovarského kraje – do Karlových Varů, Lokte, Sokolova, Chebu, Nejdku, Horního Slavkova – ale třeba i do Prahy, Plzně, Benátek nad Jizerou, Litomyšle nebo až do Hradce nad Moravicí.

Whitesnake, Scorpions, Joe Satriani, Black Country Communion, Jethro Tull, Blackmore’s Night, Nazareth, Slade, The Sweet, Saga, Suzanne Vega, Alan Stivell, Omega, Scooter. To je jen několik zahraničních hudebních hvězd, které zahrály během posledních let v Karlovarském kraji. Všechny tyto žánrově nesourodé akce spojuje právě jméno karlovarského promotéra Vladimíra Suchana, jehož Agentura VLNY koncerty těchto umělců v našem regionu pořádala.

VLNY mají hudebním fanouškům co nabídnout také letos, ve své devatenácté sezoně. Během dvaceti týdnů od května do října se v Amfiteátru Loket a jeho okolí uskuteční zhruba pětadvacet open-air akcí.

Akce lze najít na http://www.vlny-musicag.cz/https://www.facebook.com/vlnyag

Tři otázky pro Vladimíra Suchana

1) Za svou kariéru jste už pozval do našeho kraje celou řadu kapel včetně skutečných hudebních legend, o kterých se mnohdy ani fanouškům nesnilo, že by je mohli spatřit přímo v našem regionu. Jakou hudbu vy osobně rád posloucháte?

Je toho celá řada. Aktuálně se mi hodně líbí Kenny Wayne Shepherd, Joe Bonamassa a Chickenfoot. Často si však rád poslechnu rockerskou klasiku – Deep Purple, Jethro Tull, Led Zeppelin, Black Sabbath, Pink Floyd, Genesis. Tyto kapely mě baví od mládí.

2) Jak jste se vlastně dostal k pořádání koncertů? Zavzpomínejte trochu na svoje začátky…

Koncerty podnikatelsky pořádám od února roku 1992, kdy byla po rekonstrukci otevřena Sokolovna Toužim. Ale počátek je jistě v době už před rokem 1989. To když jsme někdy v roce 1983 chtěli se známými uspořádat koncert dnešní skupiny CODA v Toužimi. Proto jsem vstoupil i do SSM a po akci jsem zase hned vystoupil. Ten koncert byl totiž kolem desáté večerní rozehnán policií se psy. Bylo to docela drsné, policajti rozházeli prášky pod stoly a nás vyhnali jako největší spodinu společnosti. Nám bylo osmnáct a chtěli jsme se bavit. Od roku 1986 jsme jezdili do Maďarska nebo do Prahy, později i do Německa. Zážitky z koncertů Jethro Tull, Aerosmith, Tracy Chapman, Petera Gabriela, Stinga nebo Bruce Springsteena byly opravdu síla po tom prázdnu v tehdejším Československu.

3) Své hlavní aktivity Agentura VLNY podniká od roku 2000 v Amfiteátru Loket. Proč právě tam?

Odpověď je vlastně jednoduchá. Není to jen proto, že amfiteátr pod hradem má jedinečnou kulisu a atmosféru a že je skutečnou výstavní skříní našeho regionu a navíc je i v samém srdci Karlovarského kraje. Je to hlavně proto, že všichni lidé ve vedení města během těch posledních osmnácti let chápali, že v dlouhodobé koncepční spolupráci s místním podnikatelským subjektem mohou občanům Lokte a i celého kraje přinést multižánrové kulturní vyžití na co možná nejvyšší úrovni. Loketští nezasahují silově do dramaturgie našich akcí, hledají shodu a jsou v rámci svých možností nápomocní. Proto se také my jako agentura snažíme vyhovět přání loketské radnice o co možná největší žánrovou pestrost loketských akcí. Proto je město Loket díky hradu a jeho aktivitám a díky aktivitám v amfiteátru z hlediska kultury a turistické přitažlivosti tam, kde je. Za akcemi v amfiteátru je ale neustálá práce s výhledem na více než rok dopředu. Nyní v polovině února 2018 máme už program pro Amfiteátr Loket na rok 2019 více než z poloviny hotový.

Ani po letech a v současné době, kdy chodí na koncerty méně lidí, neztratil Suchan chuť koncerty pořádat. Jeho agentura i na letošek přichystala řadu hudebních pochoutek.

Zdroj: karlovarky.cz